Recenzia: Simona Kutišová – Raz sa uvidíme

Knihovníčka Slávka odporúča:

Simona Kutišová: Raz sa uvidíme

Marika je stredoškoláčka, ktorá študuje za zdravotnú sestru. Počas praxe spozná nevidiaceho mladého muža Rasťa, s ktorým nadviaže rozhovor. Vykľuje sa z neho celkom milý pacient, ktorý však strká nos do vecí, do ktorých by podľa Mariky nemal. Posudzuje jej priateľa Dávida, ktorý naozaj nie je ukážkovým priateľom. Marika však pred jeho nedokonalosťou priviera oči, pretože si sama neverí. Tajne dúfa, že jej vzťah s Dávidom sa zlepší a prežije svoju vysnívanú lásku. Do Dávidovho života sa však začínajú vkrádať démoni, ktorým ani Marika už nedokáže čeliť.Dokáže ešte niečo vrátiť Rasťovi zrak? Nájde Marika silu, aby si začala viac vážiť seba? Zmení sa Dávid, aby bol pravým priateľom Mariky, o ktorého sa môže kedykoľvek oprieť? Nie všetko v tomto románe končí šťastne, je v ňom i smútok a strach, no o to viac je pravdivejším.

„Keď som osamela, schúlila som sa na posteli. Dnes som pochopila, že človek občas ide za svojimi ideálmi aj cez mŕtvoly, lebo má pocit, že ak sa ich vzdá, zlyhá a okolie si to všimne. Navrávala som si, že to robím pre Dávida a možno som to robila pre seba. Túžila som byť tou úžasnou a dokonalou, ktorá zmení niečí život, lebo iba tak by sa moja hodnota smela navýšiť. Chcela som byť krásnou a milovanou a domnievala som sa, že ten pocit vo mne môže vzbudiť len Dávid vo vzťahu. A pritom je najdôležitejšie, ako človek nazerá sám na seba, aký obraz má vytvorený o sebe. A občas je tiež dôležité vzdať sa ľudí, na ktorých nám napriek všetkému záleží, len aby prišli do nášho života ľudia, ktorým bude záležať na nás. Tak ako si zaslúžime (s. 200) .“

Titul rieši množstvo problémov a strachov, ktoré stoja pred hlavnými hrdinami. Prezentuje však i priateľstvo, súrodeneckú lásku, obetu a zodpovednosť. Otvára pred čitateľom veľmi pekné romantické pasáže, ktoré určite chytia za srdce nejednu romantickú dušu. Preto i napriek ťažšej tematike budete mať stále pocit, že ste v romantickej knihe. Tematiku lásky sa však autorka snaží otvárať hlbšie a nezostáva len na povrchu. Čitateľ spolu s Marikou hľadá odpovede na to, čo je to tá láska, ako sa prejavuje a kedy to už zachádza do zneužívania a obťažovania.

Raz sa uvidíme je primárne kniha pre mládež. No môžu si ju pokojne prečítať aj staršie ročníky. Je krásne napísaná, otvára dôležité témy, postavy i celý príbeh je veľmi uveriteľný.

Slávka

Prečítajte si všetky články od: Slávka Haverlíková

Zdriaďovateľom knižnice je Nitriansky samosprávny kraj Mesto Nové Zámky InfoLib Fond na podporu kultúry národnostných menšín Fond na podporu umenia Slovenská knižnica pre nevidiacich Mateja Hrebendu v Levoči Knižnično-informačný systém DAWINCI InfoGate Partnerská knižnica Národnej rady SR Sídlo je prístupné podľa štandardov Blind Friendly